Harmonogram 

Zahájení  - 5. října 2024
Příjem přihlášek - do 31.12. 2024
Regionální kola - leden únor 2025
Semifinále - začátek března 2025
Finále - 28. března 2025
Galavečer-Kantorský bál - 29. 3. 2025

 

Sledujte nás na You Tube

Zahájení 30. ročníku ankety

Studio Zlatý Ámos
Aktuální informace

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

Najdete nás také na Instagramu a Facebooku

   

Příjem přihlášek končí za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Staněk Libor <br />Šuralová Emilie  <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Filípková Julie  <br />Jandová Barbora  <br />Jindrová Zdeňka  <br />Kopecký Ondřej <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Kotopulu Natálie <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Klimecká Klára  <br />Maleňáková Vlasta  <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
Urbanský Denis <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Dobšová Tereza  <br /> <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Adamcová Jitka  <br />Klimeš  Jan  <br />Měráková Veronika  <br />Pastyříková Veronika  <br />Pfefferová Magdalena  <br />Walterová  Zdeňka  <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti

Upozornění na novinky e-mailem

Oulíková Zuzana

Oulíková Zuzana
Základní škola a gymnázium Square
Svatoslavova 333/6
14000
Praha 4 - Nusle
Hlavní město Praha
Postupuje do finále
Pražská Ámoska 2024.

Charakteristika

Zuzka je fajnová třídní učitelka. Nás třeťáky má od první třídy. A před námi byla tři roky třídní učitelkou letošních šestáků. Moc se nám líbí a hodně nás baví společné aktivity s nimi, které Zuzka umí vymyslet a zařídit.

V anketě mezi námi třeťáky, jaká Zuzka je, nejčastěji padalo: hodná, přísná, naučí, starostlivá a vtipná.

Zuzce ve škole tykáme. Ona nás oslovuje tak, jak jsme si napsali na kartičku první den školy, a společně nám říká kamarádi. Líbí se nám, že je spravedlivá, je na nás hodná a akorát tak přísná. A je s ní zábava. Díky Zuzce jsme ve třídě skvělá parta. Myslíme si, že dokážeme držet spolu, podpořit se a zažívat srandu.

Máme rádi všechny hodiny, které Zuzka učí. Umí věci hodně dobře vysvětlit. Za nás nejlíp ze všech učitelů, se kterými jsme se doposud setkali. Třeba matiku. Tu máme rádi. Potěší nás, když řekne, že jsou všechny příklady správně nebo že jsme dobře pracovali. Nevadí ale, když máme chybu. Zuzka říká, že je důležité, že dokážeme všechny chyby najít a opravit je. Hlava si opravu zapamatuje a příště se nám už jistě nestane. Takže rádi počítáme. Třeba matematické klokany.

Zuzka nám zadává samostatnou práci i práci ve skupinkách nebo na projektech, hlavně ve světě vědy nebo umění. Pracujeme v lavicích nebo na koberci. Když potřebujeme, můžeme se projít po třídě a pak začít nanovo s řešením, na které třeba nemůžeme hned přijít. Zuzka má spoustu nejrůznějších vychytávek, které máme rádi. Moc se nám líbí, když hrajeme hry nebo když nám Zuzka čte nebo vypráví příběhy. Společně teď máme rozečtenou knížku „Já se nechtěl stěhovat!“. Svoje vlastní knížky můžeme číst ve čtenářské dílničce. Čtenářské výzvy plníme ve Čtenářském bingu a někteří i v Superbingu. Za jeho splnění dostáváme od Zuzky na konci roku knížku. A to je pro nás velká výzva!

Zuzka nám nedává známky, ale slovní hodnocení. Za týden jich každý z nás dostane několik. Píše je rodičům i nám. Říká v něm, co bylo úkolem, jak se nám vedlo. Co jsme si pohlídali, co třeba nevyšlo. Co můžeme docvičit nebo co by pomohlo, aby to příště bylo lepší. Máme spoustu třídnických hodin a na třídní schůzky se Zuzkou chodíme společně s našimi rodiči. Rodiče se mohou dvakrát do roka přijít podívat do našich hodin, což máme hodně rádi. Zuzka na nás myslí i při našich narozeninách.

Různé speciální akce jsou vůbec nejlepší ze všeho. Se Zuzkou přespáváme ve škole. Jezdí s námi na expedice. V zimě s ní bruslíme. Na jaře vynášíme Moranu. Jsme zapojeni do hudebního programu v Rudolfinu. Chodíme do divadla nebo na exkurze. Navštívili jsme muzeum. Nevynechali jsme dopravní hřiště. A Zuzka se nebojí ani větších výzev. V první třídě jsme se zúčastnili kreativní soutěže Státního zdravotního ústavu ke Dni země a s naším landart projektem jsme se dostali až do finále. Loni jsme dostali zvláštní ocenění v soutěži Zlaté dítě za náš knižní projekt a projektový týden „Jak Skvéráci spí“. A letos to chceme se Zuzkou dotáhnout až do finále Zlatého Ámose:-)

Příhoda

Výkop

Už když se k naší třídě Lvů připojila třída starších Tygrů a Zuzka nám rozdala mini lopatky, věděli jsme, že nás čeká něco mimořádného. A taky že jo!

Právě začal blok Světa vědy s naší třídní učitelkou Zuzkou. Těchto čtrnáct dnů probíráme téma odpadků a ochrany přírody. Dnes máme zkoumat druhy odpadu a za jak dlouho se v přírodě rozloží. Divili jsme se, k čemu lopatky a plán školního dvora a zahrady s vyznačenými místy. Mapu jsme probírali minule. Orientace v ní nám jde skvěle. Jestli jdeme hledat poklad, máme velké šance. Jak ale poklad souvisí s odpadky? Začínáme se hodně těšit.

Jsme rádi, že tu jsou s námi Tygři. Jsou to naši Buddies. Zuzka byla ještě loni jejich třídní učitelkou. Vysvětlují nám, že před třemi lety zakopali ve Světě vědy se Zuzkou různé druhy odpadků. Místa zakreslili do plánku. Naše napětí stoupá. A pak to přijde. Zuzka nám dává za úkol zjistit, co se stalo se zakopanými odpadky. Jsme nadšení. Naše představy hledání a kopání se vyplnily. Jdeme na to!

Naše třídní hnízdo má najít místo, na kterém byl zakopán ohryzek. Místo jsme našli snadno. Hrabeme a vrtáme se v zemi u keře. Za chvíli už doslova kopeme. Slyšíme vedlejší tým, který s jásotem vyhrabal zrezlou plechovku. Náš ohryzek nikde. Když i další tým vykope skleněnou láhev a jiný vyhrabe kus alobalu od čokolády, povoláváme na pomoc Zuzku.

Zuzka svolává celou třídu a pak společně i s Tygry nad výkopy diskutujeme. Dozvídáme se, že zakopaný ohryzek bychom stěží hledali už po měsíci, zato skleněná láhev by v zahradě vydržela možná tisíc let! Náš „poklad“ jsme tak sice nenašli, ale Svět vědy si skvěle užili. Byli jsme tehdy v první třídě. Dnes už jsme starší, ale na tento zážitek připravený Zuzkou vzpomínáme i s Tygry dodnes.

Zpět na seznam kandidátů

STŘÍBRNÍ PARTNEŘI

porg.png (800×410)

 

Partneři 2024-2025

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
CK2
ČMOS PŠ
EKO KOM a.s.
Berchtold
Alkom
ČT edu
MP Education
Hlavní město Praha
Efko

Mediální partneři 2024-2025

Dětská tisková agentura
ČT: D
Týdeník školství
Adam.cz
řízení školy
Amos vision