Jazykové a humanitní gymnázium PRIGO
Mojmírovců 1002/42
709 00
Ostrava
Moravskoslezský kraj
Přihláška kompletní
Charakteristika
Proč jsme se rozhodli nominovat právě paní Mgr. Renatu Závodnou?
Paní učitelka Závodná je učitelkou tělem i duší, takzvaně člověk na správném místě. Všeobecně rozlišujeme hodiny, které se musí „přetrpět“ a ty, které si užíváme každou minutou. Hodiny angličtiny spadají rozhodně do druhé z výše zmíněných kategorií. V momentě, kdy paní Závodná poprvé vešla do naší třídy, okamžitě jsme předpokládali, že bude typ člověka, který musí mít vše po svém. Když jsme ale měli možnost poznat ji blíže, přišli jsme na to, že opak je pravdou. Paní Závodná se vždy pokusí vyjít vstříc a jedná s námi jako se sobě rovnými, jako s partnery na cestě ke vzdělání. Ke každému z nás má individuální přístup, ale zároveň by nikdy nedopustila, aby došlo ke křivdě vůči někomu jinému.
Pokud má kdokoliv problém nejen s učivem, vždy si najde čas i mimo vyučování, aby mohla dotyčnému pomoct. Hodinu koncipuje takovým způsobem, aby se nikdo nenudil a dostal možnost svou jazykovou úroveň zlepšit, nehledě na to, jak je vysoká.
Ve výuce nesedíme jen v lavicích a neposloucháme výklad. Většinu věcí si máme možnost vyzkoušet v praxi, ať už formou rozhovorů, projektů, prezentací či jiných výstupů v rámci hodiny. Tento přístup k výuce nám dává možnost zlepšovat své rétorické dovednosti a odbourává často skloňovanou hrůzu mluvit před lidmi. Přestože se pro některé může jevit, že má jako kantor vysoké nároky, vždy svým záměrem něco sleduje a všichni ve třídě víme, že nás chce připravit na výzvy, které nás v budoucnu čekají.
Hlavním důvodem naší nominace je především to, že chceme ocenit její nasazení pro výuku, vytváření individuálního prostředí pro posouvání naší jazykové úrovně a hlavně, že to vše dělá s úsměvem.
Příhoda
Omezit se pouze na konkrétní zážitek by bylo poměrně degradující, ale většině z nás na paměti utkvěla jedna z prezentací, na které jsme měli příležitost pracovat v minulém školním roce během on-line výuky.
Pro většinu z nás bylo toto období velmi náročné, a proto paní Závodná vytvořila projekt, kterým nám chtěla pomoci vrátit se do běžných, zajetých kolejí. Nazvala ho: „How has remote learning affected my life?“
Cílem bylo, aby se každý retrospektivně podíval do předešlých několika měsíců a zhodnotil změny, které byly způsobeny online výukou. Pro všechny to bylo zajímavé poohlédnutí a uvědomění si skutečností, jaké dopady na nás tehdy ještě netradiční výuka měla. Zároveň jsme si uvědomili, že to, čím jsme si procházeli, bylo náročné i pro ostatní, a to mělo pozitivní dopad na vyrovnávání se s celou situací.