Harmonogram 

Zahájení  - 5. října 2024
Příjem přihlášek - do 31.12. 2024
Regionální kola - leden únor 2025
Semifinále - začátek března 2025
Finále - 28. března 2025
Galavečer-Kantorský bál - 29. 3. 2025

 

Sledujte nás na You Tube

Zahájení 30. ročníku ankety

Studio Zlatý Ámos
Aktuální informace

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

Najdete nás také na Instagramu a Facebooku

   

Příjem přihlášek končí za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Staněk Libor <br />Šuralová Emilie  <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Filípková Julie  <br />Jandová Barbora  <br />Jindrová Zdeňka  <br />Kopecký Ondřej <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Kotopulu Natálie <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Klimecká Klára  <br />Maleňáková Vlasta  <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
Urbanský Denis <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Dobšová Tereza  <br /> <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Adamcová Jitka  <br />Klimeš  Jan  <br />Měráková Veronika  <br />Pastyříková Veronika  <br />Pfefferová Magdalena  <br />Walterová  Zdeňka  <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti

Upozornění na novinky e-mailem

Pávková Barbora

Pávková Barbora
The English College in Prague – Anglické gymnázium, o.p.s.
Sokolovská 320
190 00
Praha 9
Hlavní město Praha
Přihláška kompletní
Obhajoba přijata.

Charakteristika

Barbora Pávková je na naší škole učitelkou ruského jazyka již 5 let a za tu dobu si získala obdiv nejen u studentů, ale také u učitelů. Aktivně se podílí na chodu našich hodin a pravidelně je upravuje na základě zpětné vazby od svých žáků. Svůj styl výuky řeší individuálně, aby si každý student z hodin odnesl co nejvíce. Paní Pávková není rodilá ruska, každopádně by mnozí dali za pravdu, že její znalosti o Rusku, ruské kultuře a historii nemá ani průměrný tamní obyvatel. Sama Rusko několikrát navštívila a jako bývalý student Univerzity Karlovy tam také strávila dva semestry v rámci svých studií. Svůj zápal si ovšem chce nechat potvrdit i doktorským titulem z ruské literatury na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzitě v Brně, který si momentálně dělá současně s její prací na našem Anglickém gymnáziu.

V rámci hodin ruštiny také každoročně pořádá výlety do Petrohradu či Moskvy, aby žáci získali osobní zkušenost s východoevropskou kulturou a jejími zvyky. I v těchto případech není nutno si dohledávat jakékoliv informace na internetu, protože paní Pávková je živoucím zdrojem veškerých zajímavostí a faktů. Na škole také založila ruský kulturní klub, kde své znalosti o historii a kultuře předává zainteresovaným studentům.

I přes to, že paní Pávková učí předmět, který má v této zemi neblahou historii, dokázala v nás tyto stereotypy odbourat a její entuziasmus nám ukázal krásu tohoto jazyka. Paní učitelka tráví velké množství svého volného času přípravou na naše hodiny, což se odráží v jejich kvalitě. Cena “Dálkového Ámose” by byla nejen malým poděkováním za její úžasnou práci, ale také možnost ukázat, že i v této složité době lze vytvářet plnohodnotné hodiny, které všechny studenty neskutečně baví.

Příhoda

Co je považováno za jednu příhodu? Pro nás to znamenala celá distanční výuka s paní učitelkou Pávkovou. Díky dostupné technologii a tvrdé práci paní učitelky jsme dokázali v ruském jazyce pokračovat v naprosto stejné kvalitě vyučování a dle stejného rozvrhu. Všichni si upřímně ceníme toho, jak nám paní učitelka několikrát týdně zvedala (a pořád zvedá) náladu v této velmi těžké a složité době. Doslova ani jednu hodinu se nestalo, že by měla špatnou náladu. Neustále srší optimizmem a motivuje nás do práce svou energií. Pro někoho to může znít jako přílišné klišé, ale my, studenti paní Pávkové, si uvědomili, v jaké míře nás dokáže pozitivní nálada lidí v našem okolí ovlivnit, zejména v době karantény a online výuky. Za každou hodinou je vidět kus odvedené práce, jelikož náš mezinárodní program nemá žádnou učebnici ruského jazyka, a paní učitelka si tak musí všechny materiály vytvářet sama. Mnohé by to odradilo, ovšem ona tuto skutečnost využila právě proto, aby pro nás chystala originální, zábavné a vysoce užitečné materiály.

S tímto je spojen i řád hodin. Vždy začínáme s opakovacími, jednoduchými cvičeními, jako jsou například jí vytvořené křížovky, různé doplňovačky nebo krátké hry na slovíčka. Mnozí by si jistě nedokázali představit, že i pro nás maturanty je plnění těchto úkolu zábavné a zároveň motivující, jelikož si stále opakujeme naši slovní zásobu. Celá hodina je pak naprosto skvěle časově rozvržená a vždy na základě nějakého konkrétního tématu. Na to vždy navazují cvičení na čtení, psaní, mluvení i poslouchání, jelikož to budou komponenty naší zkoušky. Díky situaci nakonec bylo poslouchání zrušeno, ovšem paní učitelka ho s námi pořád dělá, jelikož jí opravdu jde o to, abychom uměli ruský jazyk přirozeně a sami od sebe používat, ne jen proto, abychom dobře napsali test a 10 minut zvládli mluvit. Většina poslouchání je formou YouTube videa a z toho plynoucích otázek. Paní učitelka si uvědomuje, že rychlost a slovní zásoba rodilých mluvčích ve videích je nad naší úroveň, ovšem vybírá videa tak, abychom jim opravdu rozuměli a bavila nás. Navíc na nás již od úplně první hodiny mluví rusky, takže jsme na vnímání a poslouchání ruského jazyka zvyklí.

Všechny texty na čtení si paní učitelka píše sama. Během online výuky nám je vždy poskytla dopředu, abychom si je mohli vytisknout a během hodiny se místo do monitoru dívali na papír. Z každého textu nám pak vypíše potřebná slovíčka. Všichni jsme se shodli, že naše slovní zásoba je opravdu velmi rozmanitá, a to i díky tématům, které paní učitelka vybírá. Například jsme měli celou hodinu o výbuchu jaderné elektrárny v Černobylu, jak nám škodí či pomáhá technologie, nebo porovnávání českých a ruských vánočních svátků. Mluvení bylo během distanční výuky opravdovým oříškem. Paní Pávková tedy vymyslela skvělý způsob, ve kterém každý nahrál jak mluví o daném tématu a vždy nám dala individuální zpětnou vazbu, kterou samozřejmě psala ve vlastním volném čase. Navíc byla vždy k dispozici na e-mailu, což bylo jasným důkazem toho, že jí kontakt se studenty není lhostejný.

V naší třídě jsou i studenti, kteří neumí česky, tudíž musí paní Pávková vytvářet své materiály, ve kterých je nutný překlad, ve dvou jazycích (češtině a angličtině), aby jim všichni rozuměli. Někteří studenti jsou ruské národnosti a práce v hodině je pro ně lehká, ovšem všechny hodiny i přes to baví, jelikož paní učitelka je dělá obsahově tak úžasné, že se také vždy dozví něco nového.

Zpět na seznam kandidátů

STŘÍBRNÍ PARTNEŘI

porg.png (800×410)

 

Partneři 2024-2025

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
CK2
ČMOS PŠ
EKO KOM a.s.
Berchtold
Alkom
ČT edu
MP Education
Hlavní město Praha
Efko

Mediální partneři 2024-2025

Dětská tisková agentura
ČT: D
Týdeník školství
Adam.cz
řízení školy
Amos vision