Wichterlovo gymnázium
Čs. exilu 669
708 00
Ostrava-Poruba
Moravskoslezský kraj
Přihláška kompletní
Charakteristika
Mnoho učitelů učí jen proto, že musí, nebaví je to a ani nezajímá. Ale náš pan učitel žije nejen výukou, ale i literaturou a celým naším rozmanitým českým jazykem. Důkazem toho jsou jeho mnohé práce. Edituje básnické sbírky a korespondenci: Štěstí chci do dlaní brát, Adorace, Meditace, Žena trpělivě žhne, ke kterým píše doslovy. Je členem Obce spisovatelů, autor příspěvků v publikacích: Holocaust a válka očima dětí, Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. Století. Přednáší také na Ostravské univerzitě, kde získal své znalosti v magisterském a posléze doktorandském studijním programu. Jeho práce využívají jako kvalitní zdroj informací nejen studenti středních a vysokých škol, ale také učitelé a širší čtenářská veřejnost.
Hodiny pana učitele jsou velice záživné, výklad podává zábavně, poutavě a zároveň na odborné úrovni. Kdo se zajímá o český jazyk a literaturu, může si ve třetím a maturitním ročníku zvolit lingvistický seminář, který vede právě pan učitel.
Přestože jej velice těší jeho velká oblíbenost na naší škole, nebyl si ze začátku zcela jist, zda je dobrý nápad, aby náš ústav reprezentoval právě on. Nakonec souhlasil ? a to jen proto, aby nám udělal radost.
Říká, že Ámosem se stane, až bude velký. Ovšem my si myslíme, že jím je již v tomto okamžiku. Tuto tezi však nemáme jen my, obhájci a současní studenti. Jeho poslední třída o něm prohlásila: ?Vy jste byl ten, kdo nám otevřel oči!?
Příhoda
S panem učitelem se člověk opravdu nenudí a zážitků s ním máme požehnaně, ale pro Vás vybíráme ten z lingvistického semináře, ve kterém jsme mimo jiné probírali různá nářečí a tím pádem byl tento seminář hlavně o našich zkušenostech a samozřejmě ? zkušenostech pana učitele, který nám i určitá nářečí, autory parodoval, což pobavilo naprosto každého - \"Mi ešče chutna jesť.\"
A když jsme probírali Františka Hrubína a došli jsme k jeho tvorbě pro děti, tak při zmínce o sbírce To je jízda, to je let! nám prozradil, že si na toto dílo vždycky vzpomene, když sedí při rychlé jízdě v ostravské tramvaji ve večerních hodinách, což mělo také velký úspěch a nemohli jsme se ubránit úsměvu na tváři.
Na závěr musíme zmínit jeho smysl pro skromnost, pokoru a porozumění naší generaci. Snaží se nám pomoci a nehází nám nikdy klacky pod nohy, a vždy zůstává svůj!