Harmonogram 

Zahájení  - 5. října 2024
Příjem přihlášek - do 31.12. 2024
Regionální kola - leden únor 2025
Semifinále - začátek března 2025
Finále - 28. března 2025
Galavečer-Kantorský bál - 29. 3. 2025

 

Sledujte nás na You Tube

Zahájení 30. ročníku ankety

Studio Zlatý Ámos
Aktuální informace

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

Najdete nás také na Instagramu a Facebooku

   

Příjem přihlášek končí za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Staněk Libor <br />Šuralová Emilie  <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Filípková Julie  <br />Jandová Barbora  <br />Jindrová Zdeňka  <br />Kopecký Ondřej <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Kotopulu Natálie <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Klimecká Klára  <br />Maleňáková Vlasta  <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
Urbanský Denis <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Dobšová Tereza  <br /> <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Adamcová Jitka  <br />Klimeš  Jan  <br />Měráková Veronika  <br />Pastyříková Veronika  <br />Pfefferová Magdalena  <br />Walterová  Zdeňka  <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Žádní kandidáti

Upozornění na novinky e-mailem

Opová Martina

Opová Martina
2. ZŠ Kolín
Kmochova 943
28002
Kolín
Středočeský kraj
Přihláška kompletní

Charakteristika

Vyučované předměty: český jazyk, matematika, prvouka, hudební výchova, pracovní činnosti, výtvarná výchova, tělesná výchova
Charakteristika:
Martina Opová je učitelkou prvního stupně a věnuje se zejména dětem v 1. - 3. třídě. Děti ze třetí třídy, které jsou s paní učitelkou v denním kontaktu, daly během rozhovorů dohromady tyto charakterové vlastnosti:
Hodná, přísná, moudrá, veselá, laskavá, přívětivá, důsledná, chytrá.
Nedejme se zmást zdánlivými protiklady v hodnocení. Za brainstormingem stojí 30 dětí a každý to vnímá v jinou chvíli jinak. Abychom nezůstali jen u klasických a běžně srozumitelných adjektiv, za ta méně typická bych snad přidal (tato přídavná jména nezřídka vyžadují speciální vysvětlení – uvedeme v závorkách):
• andělská (míněno, že má svatou trpělivost)
• rozčílivá (míněno, že když trpělivost dojde, i paní učitelka se projeví jako pouhý člověk)
• koukavá (jestli jsem dobře rouměl vysvětlení mluvčího, poněkud nelibě nese fakt, že je stale pod dohledem)
• výtvarná (míněno, že má cit pro kreslení)
• hravá (míněno, že s dětmi ráda zpívá a doprovází je na kytaru)
A za nás dospělé bych rád dodal, že uvést dítě do školních povinností právě takovým člověkem je pro rodiče, školu i samotné děti skutečným požehnáním.

Příhoda

Popis jedné společné příhody:
Začněme audiovizuální ochutnávkou: https://www.youtube.com/watch?v=idmQC_XJVyI
Snímek byl natočen v druhém pololetí první třídy.
Existují další záznamy, z nichž nejzajímavější je Otesánek, 20 minutová zpívaná a hraná freska, která popisuje zájmy jednotlivých prvňáčků. Slavnostní premiéra se odehrála v kině na nebovidské tvrzi v předvečer zahájení nového školního roku, kdy se z prvňáčků stali druháci.
Vedle příhod z natáčení děti uváděly příhody ze školy v přírodě, z výletu do Pekla (vodní nádrž v Kolíně), o vánočním zpívání a další, ale jednou z nejhezčích a veskrze školních (které si jednou budou zapisovat do veselých příhod ze školy) byla příhoda následující:
Ke konci hodiny už bylo žactvo nepozorné, jednotlivé děti si povídaly a nedávaly pozor, což paní učitelku popudilo. Velmi nahlas se tedy zeptala celé třídy: “To už zvonilo, že si povídáte?”. Právě při posledním slově začalo zvonit, na což celá třída zareagovala jako jeden muž, všichni pozvedli ruku a hlasitě vysvětlovali, že ano, že zvonění je zcela jasně slyšet. V té chvilce třídní učitelka neudržela smích, a protože jsou její svěřenci vnímaví, vybuchla celá třída.

Příhodou je i způsob, jak vůbec došlo k myšlence obeslat soutěž Zlatý Ámos. Vedu děti k poslechu rozhlasu a tak máme každou chvíli puštěné rádio – když poslouchám s dětmi, je to „Praha“. A právě při jedné cestě na fotbalový trénink tam dvojčata vyslechla upoutávku a začala se ptát. Večer jsme doma na tabletech odhalili, co je třeba udělat a chlapci vzali celou věc jako projekt. Nechali si vytisknou podpisové archy, vytvořili jsme celé přípravné desky, děti ze třídy připravily do školního rozhlasu „reklamu“ na podpisy pod přihlášku a už to jelo. Během týdne nasbírali přes 250 podpisů nejen v rámci vlastní školy. Ve vleku událostí tedy posílám (jak pevně doufám) veškeré náležitosti.

Zpět na seznam kandidátů

STŘÍBRNÍ PARTNEŘI

porg.png (800×410)

 

Partneři 2024-2025

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
CK2
ČMOS PŠ
EKO KOM a.s.
Berchtold
Alkom
ČT edu
MP Education
Hlavní město Praha
Efko

Mediální partneři 2024-2025

Dětská tisková agentura
ČT: D
Týdeník školství
Adam.cz
řízení školy
Amos vision