Gymnázium Jiřího Wolkera
Kollárova 3
796 01
Prostějov
Olomoucký kraj
Zlatý Ámos 2014, nejoblíbenější chemikářka 2014.
Charakteristika
Dovolte nám, abychom vám představili naši chemikářku RNDr. Ivanku Hájkovou. Dala by se charakterizovat třemi slovy ? autorita, lidskost a úsměv.
Kdybyste paní profesorku uviděli na ulici, asi by vás nenapadlo, co tahle malá, usměvavá dáma, která vypadá jako nějaká moderní babička, co svým vnoučatům peče buchty se stejným zápalem, jako když s nimi hraje paintball, dokáže ? vzbudit respekt party puberťáků a donutit je dostat chemii do hlavy.
Netroufáme si tvrdit, že by byla paní profesorka nějak výjimečně přísná, rozhodně má ale svůj standart, který je radno splňovat. Ve výsledku to vypadá tak, že mnozí se neučí pouze pro sebe, ale i pro ni, aby nebyli ?rozčtvrceni, spáleni, pomočeni a vzkříšeni,? jak nám s oblibou vyhrožuje.
Ty, které si paní profesorka nezískala svými standarty, si rozhodně získá svojí povahou a chováním ke studentům; no neříkejte, že minimálně úsměv by ve vás nevyvolalo, kdybyste viděli jak tato sotva šedesátikilová dáma nadšeně volá na osmdesátikilového Honzíka.
Pamatujeme si, že když měla naše profesorka osobní problémy, nikdo jsme ani nedutali a snažili se ji co nejvíce potěšit. Vzpomínáme si, jak si všichni oddechli, když zase po čase utrousila vtípek?
Svým přístupem si získala sympatie nejen naší třídy, ale i celých generací studentů a kolegů. Proto jsme se nedivili, že na sehnání potřebných podpisů nám stačila necelá hodina. Paní profesorka Ivanka Hájková prostě rozhodně není žádná semetrika, ale učitelka, co svým zápalem, vtipem i autoritou dokáže upoutat nejednoho antichemika?
Příhoda
Chemii si každý student představuje jinak. Většina z nás doufala ve spoustu pokusů, které budou životu nebezpečné, a zhrozila se při pohledu na velké množství vzorečků a názvů. Milá paní profesorka Hájková, kterou jsme měli již delší dobu z matematiky, se nám snažila učení všemožně ulehčit?
?A teď pozor, děcka,? zahrozí výstražně fixem na tabuli, ?i Jarda vzadu dává pozor! Tady ten vodík si vleze sem.? Ukazuje na tabuli. ?Podle čeho se určuje, kam ten vodík vleze. Cha!? čeká paní profesorka na odpověď. ?Podle Markovnikova pravidla. Tam, kde je toho víc se nacpe i ten vodík, protože na větší hromadu se líp se**.?
Všichni jsme se začali smát a i paní profesorka se usmívala.
?Loni mi jeden student u maturity řekl přesně toto. Porota se divila, ale já hned věděla, o co jde.?
Markovnikovo pravidlo si všichni díky ?hromadě? pamatujeme dodnes, dokonce i Jarda.